Poslovni model većine fitness klubova zasniva se na naplati članarine svojim posjetiteljima, koji time postaju članovi kluba s različitim razinama prava. Niže članarine plaćaju članovi koji dolaze rijeđe i koriste manje sadržaja, dok za redovne članove, koji dolaze svakodnevno i koriste dodatne sadržaje poput saune, osobnog trenera i sličnog, postoje premium članarine po višoj cijeni.

Pri tome, neki fitness klubovi nude mogućnost obnavljanja članarine mjesec za mjesecom, dok neki traže sklapanje ugovora na rok od pola godine ili godinu.

U oba slučaja, vlasnici imaju istu brigu: kako privući nove članove i pritom zadržati stare? Imperativ je raditi na oba zadatka istovremeno, jer inače će prihodi (u najboljem slučaju) stagnirati, a to na dugi rok, s obzirom na povećanje troškova, dovodi do smanjenja dobiti, konačno i do gubitaka.

A gubitke, razumije se, vlasnici fitness kubova, kao i vlasnici drugih objekata i tvrtki, žele izbjeći po svaku cijenu. S obzirom na našu suradnju s brojnim fitness klubovima, 1klik dobro razumije njihove brige i poteškoće. Upravo zbog toga odlučili smo istražiti neke metode privlačenja novih i zadržavanja postojećih članova. U ovom tekstu moći ćete pročitati kako privući nove članove, posebno u početnoj fazi poslovanja, neposredno nakon službenog otvaranja.

 

Besplatan prvi trening

Ovo je taktika za privlačenje novih članova koju možete koristiti samo u početku, ali može biti i standardni dio vaša ponude. Na primjer, kada netko uđe u fitness centar da se raspita o cijenama, uvjetima itd. možete mu reći kako ga ništa ne košta da odradi jedan trening i provjeri kako mu se sviđaju prostor i usluga. Osim toga, možete mu odmah na licu mjesta izraditi člansku iskaznicu i tako ga potaknuti da zaista odradi prvi trening. Nakon što se na prvom treningu uvjeri u kvalitetu opreme, prostora i usluge, bit će lakše prodati mu mjesečnu ili godišnju članarinu.

 

Profesionalna web stranica

Ako zanemarimo one koji ušetaju u fitness centar ravno s ulice, može se reći da je web stranica prvo što vide svi njegovi potencijalni članovi. To pogotovo vrijedi za novootvorene centre, gdje još nema mogućnosti da novi član dođe na preporuku postojećeg. Zbog toga je važno da web stranica ulijeva povjerenje. Ona ne mora sadržavati puno podataka, važno je da izgleda profesionalno i da sadrži osnovne podatke o centru. Zapamtite, cilj vam je nagovoriti nekoga da brigu o vlastitom zdravlju vodi baš u vašem centru. Nemojte mu dati razloga da sumnja u vašu stručnost na temelju loše web stranice.

 

Aktivni profili na društvenim mrežama

Aktivan i uređen profil na društvenim mrežama dobar je prilog profesionalno napravljenoj web stranici. Ako na profil, među ostalim, dodate fotografije, izjave i video snimke postojećih članova, puno ćete lakše dobiti povjerenje onih koji za vaš fitness centar čuju po prvi puta. Također, na društvenim mrežama možete pokazati i kvalitetnu opremu koju imate, te pozvati potencijalne članove da vas posjete i odrade besplatan prvi trening.

 

Potaknite postojeće članove da dovode nove

Nakon što fitness klub skupi određen broj redovnih članova, oni mu mogu biti jedan od najboljih kanala promocije. Takva promocija može biti drastično jeftinija od bilo čega drugog. Poticaj za postojeće članove ne mora biti poseban, na primjer, možete ponuditi besplatnu mjesečnu članarinu novom članu i postojećem koji ga je doveo. Tako ste za cijenu dvije mjesečne članarine dobili novog člana koji, kao što je već rečeno, kasnije postaje jedan od najboljih kanala promocije i proces se opet ponavlja.

 

Partnerstvo s lokalnim tvrtkama

U ovom slučaju vlasnik fitness centra trebao bi dogovoriti međusobnu promociju (i popuste) s vlasnicima obližnjih tvrtki. Za početak može podijeliti letke vlasnicima kako bi ih oni izložili u svom poslovnom prostoru. Na letcima može ponuditi neku povlasticu donositelju, na primjer, popust na mjesečnu članarinu. Uz to, na zid fitness centra može postaviti pano na kojem će stajati letci obližnjih tvrtki s kojima je dogovorio takav oblik međusobne promocije.

***

U idućem dijelu donosimo savjete za zadržavanje postojećih članova i predstavljamo programsku platformu eKLIK Centar koja olakšava upravljanje centrom i analizu uspješnosti poslovanja.