Premda je RFID tehnologija dostupna već priličan niz godina, tek je u posljednje vrijeme postala dijelom svakodnevnice građana, ali i poslovanja. Danas je sve veći broj industrija odlučuje implementirati – od industrije hrane i pića do praonica rublja, hotela, parkirališta i brojnih drugih.

Ono što se pokazuje kao trend za 2022. godinu je porast implementacije RFID tehnologije u sektorima koji nisu tako vidljivi javnosti, kao što su logistika i skladištenje, u kojima korištenje ove tehnologije igra važnu ulogu u osiguravanju da se proizvod isporuči na vrijeme i na ispravnu adresu. Također postoje indikacije koje upućuju na porast korištenja RFID-a u zdravstvu i zrakoplovstvu.

Izvor: Link 

Ušteda vremena i novca, a uz to i brži i točniji rezultati

Smanjeno vrijeme za obavljanje određenih poslova zbog upotrebe RFID tehnologije i rezanje troškova razlozi su zbog kojeg RFID sve više dobiva na popularnosti i zbog kojih će nastaviti dobivati i u narednoj godini. Veliki trgovački lanci dugo su cijenili vrijednost RFID- a što se  implementacije u prodaji proizvoda tiče, u svrhu sprečavanja krađa, za praćenje zaliha i isporuke. Svi su ovi zadaci mnogo lakši, brži, jeftiniji i točniji uz RFID.

RFID u maloprodaji

Uslijed situacije s pandemijom s kojom se trenutno suočavamo, postoji povećani pritisak na maloprodajne jedinice da što brže ispunjavaju zahtjeve kupaca. Mnogi trgovci na malo uveli su inicijative za višekanalnu kupovinu kao što su “kupi online, pokupi u trgovini” (BOPIS), “kupi online, vrati u trgovini” (BORIS) i preuzimanje na ulici. Uz pomoć RFID-a, svatko tko se bavi rukovođenjem zaliha može se osloniti na to da će uvijek imati precizan pregled nad stanjem skladišta.

Manufaktura – RFID kao štit od brige o podrijetlu proizvoda

U manufakturi će u 2022. godini sve više rasti tendencija ka primjeni RFID-a u kontekstu stavljanja njihovih oznaka za provjeru autentičnosti i praćenje, za provjeru podrijetla proizvoda i materijala korištenih u njegovoj izradi. Interes konzumenta za podrijetlo proizvoda koje kupuju nije nova pojava, ali s pojavom pandemije je postao prisutniji i intenzivniji.

Logistika – kvalitetnije hvatanje u koštac s opskrbom

Korištenjem RFID-a u transportu i skladištenju robe, pružatelji logistike imaju mogućnost upravljanja rastućom složenošću opskrbnog lanca. Ovo bi moglo postati popularna pojava u kontekstu isporučivanja artikala visoke vrijednosti ili velikih narudžbi od strane B2B segmenta kako bi se osigurao integritet proizvoda, a to bi istovremeno moglo povećati i zadovoljstvo kupaca. Na primjer, UHF RFID tagovi mogli bi se staviti u narudžbe, što znači da se mogu pričvrstiti ne samo na proizvode nego i na prateću opremu; torbe, kutije, palete, kontejnere, itd. S ovom praksom logističke tvrtke na narudžbe mogu odgovoriti brže i proizvode isporučiti učinkovitijie, s mogućnošću da dokažu kako su proizvodi originalni i u dobrom stanju.

2022. – svijetla budućnost a RFID

Premda s obzirom na pandemiju postoji nedostatak čipova, rast potražnje za RFID-em nastavlja rasti toliko da gotovo ne postoji industrija u kojoj ta tehnologija ne bi mogla biti implementirana. A da bi od nje gotovo sve mogle imati koristi je sigurna stvar, što vjerujemo da će naredna godina i pokazati.