Prije gotovo 200 godina, u doba Industrijske revolucije, prvi puta se u tvornicama spominje evidencija radnog vremena. Tada su, naime, znatno porasle proizvodne mogućnosti i postalo je teško pratiti produktivnost radnika bez službenih zapisnika. Danas, za tu se svrhu koristi mnogo naprednija tehnologija, RFID kartice i čitači, ali osnovna je zadaća ostala ista: evidentirati dolaske i odlaske radnika kako bi se na temelju tih podataka donosile bolje poslovne odluke.

 

Brzina i efikasnost

Naravno, prvi sustavi za evidenciju radnog vremena bili su daleko od savršenih. Radilo se o komadima kartona na koje je poseban stroj upisivao datum i vrijeme dolaska, odnosno odlaska s posla. Evidencija je trajala relativno dugo, čekanja u redu za evidenciju bila su normalna pojava. Takve okolnosti išle su na štetu i radnika i uprave. Radnici su gubili vrijeme koje su mogli provesti radeći i biti plaćeni za to, dok su poslodavci gubili nekoliko sati produktivnog rada svaki dan (kad se zbroje sve minute koje su radnici proveli u redu.) Jedan recentan podatak iz američke tvrtke Pocahontas Aluminium Company kaže da je svaki radnik provodio 15 minuta dnevno čekajući u redu za prijavu i odjavu s radnog mjesta.

Ipak, danas je evidencija radnog vremena mnogo jednostavnija. Najveći napredak na tom polju donijela je RFID tehnologija, odnosno RFID kartice i čitači kartica. Osim što RFID omogućuje beskontaktno čitanje podataka, on se ističe i velikom brzinom očitanja. U slučaju Pocahontas Aluminium Company vrijeme čekanja u redu skratilo se s prijašnjih 15 na trenutnih 2 minute. To je ušteda vremena veća od 80%!

Ali, što zapravo znače te brojke kada se na kraju godine podvuče crta i napravi bilanca prihoda i rashoda? S obzirom na to da nemamo točne podatke o vremenskim uštedama za hrvatske tvrtke, koristit ćemo se onima koje je dobio Pocahontas, dok ćemo s druge strane uzeti prosječnu Hrvatsku bruto plaću koja iznosi oko 10 000 kuna, odnosno (radi lakšeg izračuna) 60 kn po satu, tj. 1 kn po minuti.

To znači da bi jedna tvrtka srednje veličine, dakle od 100 zaposlenih, u jednom danu uštedjela 1300 minuta, odnosno 1300 kn. Godišnje, ako uzmemo da radnih dana ima 200 (iako ima više), dolazimo do brojke od 260 000 kn!

Međutim, ušteda za poslodavca tu ne prestaje. Kada je evidencija automatizirana na ovaj način, onda ni računanje radnih sati, koje svakog mjeseca provodi služba ljudskih resursa (HR), ne uzima vremena kao kada se sve radi ručno. Select Labs u Americi nakon uvođenja automatizirane biometrijske evidencije smanjio je vrijeme za izračun radnih sati s četiri dana na manje od jedan dan mjesečno.

 

Kontrola pristupa

Mogućnost kontrole pristupa je dodatna prednost koju RFID tehnologija ima nad drugim rješenjima za evidenciju radnog vremena. Naime, uz instalaciju digitalne brave na ulaz u poslovni prostor, jedna RFID kartica može služiti zaposleniku i za prijavu i za otključavanje/zaključavanje vrata. Zbog toga su sustavi za evidenciju radnog vremena temeljeni na RFID tehnologiji najbolje rješenje od svih: oni pružaju i jednostavnost upotrebe i sigurnost prostora istovremeno!

Naime, kao što smo već ranije pisali, RFID kartice i pripadajuće digitalne brave moguće je programirati tako da jedna kartica može otključavati sve brave (od ulaznih vrata preko dvorana za sastanke do sefova), a druge kartice samo određenu bravu (samo ulazna vrata ili ulazna + vrata od dvorane za sastanke.)

Koristeći RFID tehnologiju, zaposlenici mogu na brzinu izvršiti prijavu prilikom dolaska/odlaska i za vrijeme pauze, dok poslodavci dobivaju jednostavan uvid u radne sate i maksimalno podižu sigurnost poslovnog prostora. Slažete li se da je to velik i važan napredak u odnosu na bušene kartice s kraja 19. stoljeća?

 

Sustavi za evidenciju radnog vremena

Za kraj, spomenut ćemo i neke od sustava za evidenciju radnog vremena koji se trenutno mogu pronaći na tržištu. Riječ je o sustavima All Hours, Radni Sati, Raverus Evidencija Rada, MIT RV i ostalima.

1klik preporučuje vam sustav partnerske tvrtke TAGnology d.o.o. pod nazivom .ACCESS (dotACCESS) koji uključuje evidenciju radnog vremena i kontrolu pristupa. Njegova jezgra sastoji se od modernog softvera (baza podataka s aplikacijama) i hardvera (registracijski terminal) na bazi RFID tehnologije s mogućnošću proširenja biometrijskim komponentama (npr. otisak prsta.) Osim što vam, kao partnerska tvrtka, možemo ponuditi navedeni .ACCESS sustav, kod nas je moguće naručiti i izradu personaliziranih RFID kartica.

***

Ako vas zanima više o integraciji RFID kartica i čitača u sustave za evidenciju radnog vremena, javite nam se i naši stručnjaci odgovorit će na sva vaša pitanja. Do tada, pogledajte našu ponudu relevantnih proizvoda:

 

Povezani proizvodi