Nakon što smo upoznali vrste loyalty programa i pokazali važnost stalnih kupaca, u ovom dijelu vidjet ćemo na što treba obratiti pažnju prilikom uvođenja loyalty programa u poslovanje.

Na primjer, već znamo da su programi transakcijske prirode (popusti na potrošnju) u velikoj većini osuđeni na propast. Oni privlače “lovce na popuste”, a ne stvaraju ono što je za tvrtke cilj loyalty programa — vjernost kupca izražena u njegovoj doživotnoj vrijednosti (eng. customer lifetime value.) Vjeran kupac je onaj koji kupuje redovito, godinu za godinom, bez obzira na to kakve popuste u tom trenutku nudi konkurencija.

Iz svega napisanog, očito je da nije lako stvoriti takav odnos. Ipak, iz primjera tvrtki koje su to uspješno napravile mogu se izvući određene lekcije, a mi ovdje donosimo najvažnije.

 

1. Jednostavna pravila

Bez obzira na to koju vrstu programa namjeravate uvesti, pravila trebaju biti jednostavna. Razlog za to je jasan: loyalty program je sam po sebi novost za vaše kupce. Ne želite ih opteretiti novostima i zbuniti, jer tako bi mogli odustati od korištenja.

U praksi to znači da morate pojednostaviti način kako postaju članovi, kako mogu zaslužiti nagradu i kako nagradu mogu iskoristiti. Na primjer, članstvo u loyalty klubu ostvaruje se upisivanjem osobnih podataka na webu ili u poslovnici, plaća se 20 kn jednokratno i omogućava besplatnu dostavu u Hrvatskoj.

 

2. Iskoristite podatke

Prilikom učlanjivanja u loyalty klub, kupci će vam ostaviti svoje osobne podatke. Potaknite ih da vam dopuste korištenje tih podatka u marketinške svrhe. Ili još bolje, dodatno nagradite one koji vam to sami dopuste. Osim što ćete na taj način dobiti još jedan kanal promocije prema svojim stalnim kupcima (npr. njihovu e-mail adresu), takvi podaci mogu vam dati bolji uvid u njihove navike.

Da se zadržimo na primjeru o besplatnoj dostavi: ako vidite da je besplatna dostava potaknula članove loyalty kluba da češće kupuju online, a rjeđe u poslovnici, možete preusmjeriti više budžeta u razvoj online trgovine. Zatim možete potaknuti još više ljudi da se učlane u loyalty klub i uložiti još više u online kupovinu nakon što i novi članovi počnu naručivati robu umjesto da dolaze po nju.

 

3. Neka bude zabavno

Puno je načina kako učiniti loyalty program zabavnim. Jedan od njih je natjecanje među članovima, s tim da se ne mora sve vrtjeti oko novca. Na primjer, članovi se mogu natjecati u dovođenju novih članova, a nagrada za najuspješnijeg može biti eksluzivni obilazak vaših proizvodnih pogona (ovo posebno vrijedi za pivovare i tvornice čokolade.)

 

4. Neka svi vide

Ako ste dobro postavili vaš loyalty program, kupci će biti zadovoljni. Iskoristite njihovo zadovoljstvo kako biste promovirali program na društvenim mrežama, u newsletteru i sl. Fotografirajte kupce koji preuzimaju nagradu, javno pohvalite kupce koji skupe najvše bodova u određenom periodu, nagradite kupce koji podijele svoje iskustvo na vlastitom profilu… mogućnosti ima bezbroj!

***

Ako vas zanimaju razne mogućnosti izrade loyalty kartica, obratite nam se i recite kakve su vam želje i mogućnosti, a mi ćemo izraditi ponudu prilagođenu tome. U idućem tekstu pokazat ćemo nekoliko primjera zanimljivih i uspješnih loyalty programa iz kojih možete dobiti inspiraciju za vlastiti.